Výtvarka distančně? Proč ne! V pohodě!

Zdá se vám toto tvrzení troufalé? Ráda bych vás přesvědčila o opaku.

Samozřejmě je nutné přiznat si, že zpočátku panovaly mezi žáky “lehké” obavy a někteří podléhali
panice, protože je znervóznila představa nutnosti spolehnout se na vlastní úsudek.

Přestože jsme si poslední den prezenční výuky udělili dobře míněné rady a pokyny, odcházeli
mnozí domů “s velkým otazníkem ve tváři”.
Rozhodně nebyli všichni přesvědčeni o tom, že výtvarka distančně bude v pohodě!

Postupně se ukázalo, že právě distanční výuka je pro výtvarníky velká výzva a zároveň i příležitost
vyzkoušet si způsoby práce, na které při běžné výuce nezbývá čas, případně posílit zdravý úsudek
tolik potřebný k sebereflexi a výběru vytvořených prací.

Klíčovou roli ve zvládnutí této “výzvy” sehrály především nadšení a kreativita žáků.
Je výbornou zprávou, že mají i nadále chuť a snahu objevovat, pracovat a zlepšovat své výkony.
To, že tomu tak skutečně je, dokazují výtvarné práce inspirované například land artem nebo
pozorováním a zachycením nevšedních detailů na předmětech.

Posuďte sami, jak se nám podařilo vypořádat se s nástrahami distanční výuky a že učit se
výtvarku distančně JE V POHODĚ!

 Mgr. Kateřina Manová, vyučující Vv