Matematika

Informace k prezenční formě studia

Hodinová dotace 4 hodiny týdně v každém ročníku studia.
Získání představ o matematických pojmech a jejich využití v praxi.
Využití výpočetní techniky a dostupných aplikací při osvojování dovedností.
Efektivní využívání matematických dovedností (algebraických i geometrických) při řešení úloh z praxe.
Další rozvoj matematického myšlení ve volitelných předmětech Cvičení z matematiky (3. a 4. ročník),  Aplikovaná matematika (4. ročník).
Prohloubení geometrických dovedností ve volitelném předmětu Deskriptivní geometrie (3. a 4. ročník).

.

3 NEJ předmětu

Vytvoření přehledného systému v předmětu, který má nezastupitelnou roli pro zvládnutí dalších především přírodovědných a technických oborů.
Aplikace matematických dovedností pro efektivní řešení úloh z praxe.
Příležitost zapojit se do soutěží Matematická olympiáda, Přírodovědný klokan, Matematický klokan, Pythagoriáda, soutěží v piškvorkách, sudoku, on-line soutěží na internetu, …

.

Informace k distanční formě studia

Kombinace zadané samostatné práce v Google Classroom a on-line webinářů v Google Meet.
Využití informačních a komunikačních technologií při vzdělávacím procesu.
Digitální aplikace Whiteboard nebo Jamboard – výrazné přiblížení distanční výuky prezenční výuce.
Využití on-line webinářů k doplnění informací k probíranému učivu, zodpovězení dotazů žáků.
Posílení samostatnosti žáků při řešení matematických problémů.

.

Způsoby získávání podkladů pro klasifikaci při distanční formě vzdělávání

Hodnocení úkolů zadaných v rámci týdenní samostatné práce.
On-line písemky realizované pomocí Google Forms a Google Classroom.

.

Ukázka

Studijní materiál z distanční formy vzdělávání
Zadaní a vzorové řešení samostatné práce z distanční formy vzdělávání
Zadání a žákovské řešení zadané praktické samostatné práce

.

Kontakt na osobu, která poskytne další informace ke studiu matematiky

Mgr. Jana Drlíková, mail: jana.drlikova@gypri.cz