Školní psycholog

Úkolem školního psychologa je ve spolupráci s výchovným poradcem a metodikem prevence vytvořit program poskytování pedagogicko-psychologických služeb a program primární prevence. K naplnění tohoto cíle je nezbytná komunikace psychologa s vedením školy, učiteli, žáky a jejich zákonnými zástupci.

Školní psycholog je součástí školy a školního poradenského pracoviště, což umožňuje poskytnutí okamžité a přímé pomoci. Při své práci využívá znalosti prostředí a atmosféry školy, je snadno dosažitelný a vždy nablízku žákům, jejich rodičům i učitelům.

Školní psycholog poskytuje samostatnou poradenskou službu, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. Zacházení s veškerými daty jak v písemné podobě, tak v podobě ústních informací podléhá pokynům dle nařízení GDPR. Veškerá činnost psychologa je důvěrná a podléhá Etickému kodexu práce školních psychologů.

.

Mgr. Monika Tovaryšová

e-mail: skolni.psycholog@gypri.cz
tel.: 556 455 168

Na školního psychologa se mohou žáci obracet kdykoliv během konzultačních hodin, během přestávek na chodbách školy nebo emailem (krizová intervence probíhá bez zbytečného prodlení).

Konzultační hodiny: pátek 8:00 – 13:00

.

Školní psycholog nabízí služby žákům, kteří:

  • mají problém s učením a chtějí zjistit, jak lépe zvládnou školní povinnosti;
  • neprospívají, mají problém s pozorností či s pamětí;
  • mají neshody s kamarády, spolužáky, rodiči;
  • necítí se dobře ve své třídě a chtějí pomoc při adaptačních nesnázích ve škole;
    • mají strach, trému, bojí se zkoušení;
  • prožívají náročné období;
  • ocitnou se v krizové situaci;
  • chtějí pomoci kamarádovi nebo spolužákovi;
  • mají zájem o studium psychologie.

S činností psychologa na škole musí souhlasit zákonný zástupce žáka.
Souhlas s poradenskými službami školního psychologa (zpracováním osobních údajů)

 

Školní psycholog poskytuje konzultace učitelů související s:

  • řešením výchovných a vzdělávacích problému jednotlivých žáků;
  • metodickou podporou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami;
  • diagnostikou vztahů ve třídě a následným intervenčním programem pro zlepšení těchto vztahů;
  • krizovou intervencí v obtížných situacích;
  • individuální konzultací;
  • spoluprací při prevenci negativních jevů.

.

Rodiče žáků mohou školního psychologa kontaktovat za účelem:

  • individuálního sezení ohledně vzdělávacích, výchovných či osobních obtíží žáka;
  • konzultace vhodného vedení dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami;
  • sdělení podezření na změnu chování svého dítěte související se školou, změnou rodinného prostředí či jiných obtíží (výrazné zhoršení známek, změna či problémy v chování apod.).