Školní psycholog
Úkolem školního psychologa je ve spolupráci s výchovným poradcem a metodikem prevence vytvořit program poskytování pedagogicko-psychologických služeb a program primární prevence. K naplnění tohoto cíle je nezbytná komunikace psychologa s vedením školy, učiteli, žáky a jejich zákonnými zástupci.
Školní psycholog je součástí školy a školního poradenského pracoviště, což umožňuje poskytnutí okamžité a přímé pomoci. Při své práci využívá znalosti prostředí a atmosféry školy, je snadno dosažitelný a vždy nablízku žákům, jejich rodičům i učitelům.
Školní psycholog poskytuje samostatnou poradenskou službu, která není přímou součástí vzdělávací činnosti školy. Zacházení s veškerými daty jak v písemné podobě, tak v podobě ústních informací podléhá pokynům dle nařízení GDPR. Veškerá činnost psychologa je důvěrná a podléhá Etickému kodexu práce školních psychologů.
.
Mgr. Monika Tovaryšová
e-mail: skolni.psycholog@gypri.cz
tel.: 556 455 168
Na školního psychologa se mohou žáci obracet kdykoliv během konzultačních hodin, během přestávek na chodbách školy nebo emailem (krizová intervence probíhá bez zbytečného prodlení).
Konzultační hodiny: pátek 8:00 – 13:00
.
Školní psycholog nabízí služby žákům, kteří:
- mají problém s učením a chtějí zjistit, jak lépe zvládnou školní povinnosti;
- neprospívají, mají problém s pozorností či s pamětí;
- mají neshody s kamarády, spolužáky, rodiči;
- necítí se dobře ve své třídě a chtějí pomoc při adaptačních nesnázích ve škole;
- mají strach, trému, bojí se zkoušení;
- prožívají náročné období;
- ocitnou se v krizové situaci;
- chtějí pomoci kamarádovi nebo spolužákovi;
- mají zájem o studium psychologie.
S činností psychologa na škole musí souhlasit zákonný zástupce žáka.
Souhlas s poradenskými službami školního psychologa (zpracováním osobních údajů)
Školní psycholog poskytuje konzultace učitelů související s:
- řešením výchovných a vzdělávacích problému jednotlivých žáků;
- metodickou podporou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami;
- diagnostikou vztahů ve třídě a následným intervenčním programem pro zlepšení těchto vztahů;
- krizovou intervencí v obtížných situacích;
- individuální konzultací;
- spoluprací při prevenci negativních jevů.
.
Rodiče žáků mohou školního psychologa kontaktovat za účelem:
- individuálního sezení ohledně vzdělávacích, výchovných či osobních obtíží žáka;
- konzultace vhodného vedení dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami;
- sdělení podezření na změnu chování svého dítěte související se školou, změnou rodinného prostředí či jiných obtíží (výrazné zhoršení známek, změna či problémy v chování apod.).