Chemie

Informace k prezenční formě studia

Týdenní hodinová dotace po ročnících 3-2,5-2,5-0.
Rozvoj představ o chemické podstatě látek, aplikace chemických poznatků na přírodní děje.
Získání praktických dovedností a zkušeností řešením problémových a laboratorních úloh.
Vedení žáků k samostatnému odhalování vlastností látek a přírodních zákonitostí formou badatelské činnosti.
Příležitost dávat do souvislostí informace získané v jiných přírodovědných i humanitních oborech.
Další rozvoj chemických dovedností ve volitelných předmětech Cvičení z chemie (3. a 4. ročník), Chemický seminář (4. ročník) a mezioborovém předmětu Biochemie a genetika (4.ročník).

.

3 NEJ předmětu

Široké spektrum motivačních, demonstračních i žákovských pokusů.
Budování pevných teoretických základů pro studium na vysokých školách přírodovědného a lékařského zaměření.
Podpora kreativity, samostatného objevování, logického myšlení a týmové spolupráce prostřednictvím problémových úloh.

.

Informace k distanční formě studia

Kombinace zadané samostatné práce v Google Classroom a on-line webinářů v Google Meet.
Nové a netradiční způsoby získávání a upevňování znalostí a dovedností.
Domácí pokusy z dostupných surovin.
Dokumentace průběhu i výsledků samostatných pokusů formou prezentací či videí.
Procvičení se v interaktivních a multimediálních výukových modulech nebo prostřednictvím únikových her.
Aktivní podíl žáků na tvorbě výukových materiálů a testů.

.

Způsoby získávání podkladů pro klasifikaci při distanční formě vzdělávání

Hodnocení úkolů zadaných v rámci týdenní samostatné práce.
On-line písemky realizované pomocí Google Forms, Google Classroom a Quizizz.

.

Ukázka

Studijní materiál z distanční formy vzdělávání
Interaktivní cvičení
Žákovské řešení zadané praktické samostatné práce (video)
Žákovské řešení zadané praktické samostatné práce (Uhlík a jeho užití)

.

Kontakt na osobu, která poskytne další informace ke studiu chemie

Mgr. Iveta Ulčáková, mail: iveta.ulcakova@gypri.cz