Český jazyk a literatura
Informace k prezenční formě studia
Týdenní hodinová dotace po ročnících: 3-4-3-5.
Seznámení se zásadními literárními díly.
Informace ze života spisovatelů.
Podpora pozitivního postoje žáků k četbě, zamyšlení se nad přečteným obsahem.
Část hodin věnována slohu a mluvnici s důrazem na užití jazyka.
Příležitost vyzkoušet si tvůrčí psaní.
Práce v úspěšném školním časopise Restart.
Prohloubení dovedností ve volitelném předmětu Současná literatura (3. a 4. ročník).
.
3 NEJ předmětu
Hodiny českého jazyka umíme udělat nejen užitečné, ale taky zábavné, a to díky videím, audioukázkám a práci nejen s čítankou, ale i s internetovými zdroji a pracovními listy.
Výuka je prokládána návštěvami unikátní Piaristické knihovny v Příboře, návštěvami kin a divadel, exkurzemi a besedami.
Všichni učitelé českého jazyka se průběžně vzdělávají, výuka je tak vedena kombinací klasického vzdělávání a moderních trendů.
.
Informace k distanční formě studia
Kombinace zadávání samostatné práce v Google Classroom a on-line hodiny prostřednictvím Google Meet.
Různorodost zadaná práce – od pracovních listů a otázek k četbě a různým videím, přes procvičování s aplikací Kahoot!, až po práci s komiksy a audioknihami.
Při webináři práce nejen s učebnicí a pracovním sešitem, ale využití on-line cvičení a „tabule“ v Google Jamboard.
.
Způsoby získávání podkladů pro klasifikaci při distanční formě vzdělávání
Hodnocení úkolů zadaných v rámci týdenní samostatné práce.
On-line testy realizované prostřednictvím Google Forms nebo aplikace Kahoot!.
Hodnocení aktivního přístupu během webináře.
.
Ukázka
Využití interaktivní tabule Jamboard v on-line webináři
Část testu z literatury vytvořeného v aplikaci Kahoot!
Ukázka prací ze semináře Současná literatura
(dvě haiku – druh japonské poezie; dvě básně naší žákyně, která uspěla na přehlídce Ortenova Kutná Hora; ukázka tzv. poezie všedního dne)
.
Kontakt na osobu, která poskytne další informace ke studiu českého jazyka a literatury
Mgr. Lucie Zahálková Bukovjanová; lucie.bukovjanova@gypri.cz