Zeměpis
Informace k prezenční formě studia
Týdenní hodinová dotace po ročnících: 2-2-2-0.
Rozvoj geografických poznatků, dovedností a způsobů, jejich aplikace na přírodní a společenské jevy.
Výuka v odborné učebně zeměpisu, v počítačových učebnách, na zeměpisných vycházkách a exkurzích.
Prolínání samostatné činnosti žáka a skupinové práce.
Aktivní práce s atlasem, mapou a praktická topografická cvičení v terénu.
Další rozvoj zeměpisných dovedností ve volitelných předmětech Aplikovaná geografie (3. a 4. ročník) a Zeměpisný seminář (4. ročník).
.
3 NEJ předmětu
Zeměpis jako syntéza věd společenských, přírodních i technických přispívá ke všeobecnému přehledu.
Práce s informacemi v souvislostech s děním ve světě, pochopení příčin problémů, vytváření si vlastního kritického pohledu na globální problémy a diskuse k nim.
Doplňování výuky videi, aktuálními informacemi hledanými on-line pomocí chromebooku.
.
Informace k distanční formě studia
Kombinace zadané samostatné práce v Google Classroom a on-line webináře v Google Meet.
Rozvoj spektra zeměpisných schopností a dovedností žáků s důrazem na jejich využití v reálném životě.
Aplikace dovedností získaných předchozím studiem při řešení úloh s fyzickogeografickou, socioekonomickou i regionální tématikou.
Využití videí, výukových programů pro oživení výuky a pro ověření znalostí i souvislostí např. aplikace Kahoot!.
.
Způsoby získávání podkladů pro klasifikaci při distanční formě vzdělávání
Hodnocení úkolů zadaných v rámci týdenní samostatné práce.
On-line písemky realizované pomocí Google Forms a Google Classroom.
Ověřování znalostí a dovedností při on-line diskuzi.
.
Ukázka
Studijní materiál z distanční formy vzdělávání
Zadaní a vzorové řešení samostatné práce z distanční formy vzdělávání
Žákovské řešení zadané praktické samostatné práce
.
Kontakt na osobu, která poskytne další informace ke studiu zeměpisu
RNDr. Šárka Strakošová, mail: sarka.strakosova@gypri.cz